vrijdag 22 juni 2007

Voorbereiding Brasschaat 1

Zondag is het zover. De eerste halve triatlon van mijn bestaan komt eraan. De hele winter heb ik van deze wedstrijd mijn hoofddoel gemaakt, de voorgaande wedstrijden behoorden steeds tot de voorbereiding, en er werd dan ook duchtig en dit keer onder begeleiding meer getraind dan vorig jaar. Ik voel me er dan ook klaar voor en hoop nog een beetje op de goodwill van de weergoden komende zondag.

Om niet voor onvoorziene verassingen te komen staan, stopte ik vandaag een uurtje vroeger dan normaal met werken en trok ik naar Brasschaat voor een parcoursverkenning. Er worden twee ronden van 40 km gereden en het is handig te weten wat er op het menu staat. Bovendien konden we ons ook al inschrijven zodat er alweer iets van de to-do list van zondag afkon.

Om iets voor vier afgesproken met teamgenoot Paul DG. Ons effe te kunnen laten registreren en rustig al fietsend te genieten van de omgeving, dat was het plan. De weergoden en de organisatie hadden er een toch iets ander gedacht over. Registreren kon enkel voor de EK-gangers en ondanks de start in een regenpauze, vlogen de oude wijven ten gepaste tijde naar beneden.

Tegen de zessen, kletsnat, wist ik hoe het parcours eruit zag, goede asfalst, slechts enkele bochten en 1 gevaarlijk bochtje direct na de eerste wissel. Veel rechte, goedbollende stukken, ideaal voor de snelle wielen.

Morgen om 8u wordt in de E19 plas nog eens het watergevoel aangescherpt en dan zullen we compleet klaar zijn om te vlammen zondag.

Geen opmerkingen: