dinsdag 9 september 2008

Triathlon Viersel

Daar iemand uit het verwilderde essenhout mijn wedstrijdrelaas in mail-vorm, blogwaardig vond... bij deze de korte bescrhijving van de wedstrijd in Viersel (1500m zwem, 40 fietsen, 10 lopen)

Zwemmen ging goed, voor het eerst heb ik eens echt in iemand zijn voeten gezwommen. Bijgevolg kwam ik voor u uit het water, het was nipt, ma toch. Onderweg mijn vingers nog wel gesneden aan wat stenen langs de kant, maar met een goed gevoel kwamen we uit het water. De start van het fietsen liep daarentegen serieus tegen. Stramme, futloze bovenbenen en billen (jawel ondanks mijn frele stuctuur, beschik ik weldegelijk over billen). Heb bijna de eerste echte bocht gemist en aan de nete kwam ik in een groepje terecht. Langzamerhand werd het gevoel beter en langs het netekanaal, in de rechte lijn naar de finish heb ik er den een ruk aangegeven. Wat mannen bijgehaald en natuurljk een hele sliert in mijn gat. Heb me dan in de tweede ronde dan maar weer wat laten uitzakken. Ikke niet al de moeite doen en dan in het lopen compleet laatste eindigen.

Op het einde van de laatste ronden nog wel naar voren gereden om bij de eersten te wisselen. (Btw, ik haat niet-stayerwedstrijden op niet selectieve parcours, ge moet u constant inhouden om niet te dicht in iemand z'n wiel te zitten, ge kunt neit het verschil maken, het is niet man tegen man, tenzij dat ge natuurlijk de rest met uw fietsen zo overklast dat ge daar neit teveel last van hebt, ik ga geen namen noemen) Dan het lopen, eerste ronde ging moeizaam, ik werd wat ingehaald maar niet zo desastreus als bv in Geel. Tweede ronde ging al vlotter, en liep iko ok een sneller tempo. In totaal zijn 10 man mij voorbijgeschoten en heb ik er zelf 4 bijgehaald. Het Skinfit pakske was mss nog het vervelenste van allemaal tijdens het lopen. Niet echt het gevoel om lekker te kunnen ademen.

Conclusie, degelijke wedstrijd, met zowel bij het fietsen en lopen de realiteit dat ik wat tijd nodig heb om mijn ritme te vinden, wat opzich geen kwaad kan met het oog op zaterdag (Gerardmer). Op het begin na, was het fietsen geen opgave. Voor zaterdag gaan we gewoon goed op techniek letten bij het zwemmen, een lekker tempo aanhouden en bij het fietsen in het begin niet te zot doen. Bergop zal geen probleem zijn, dat ging goed de laaste weken in de ardennen, en bergaf is nu ook niet zo heel moeilijk. Bij het lopen zal het gewoon zien zijn wat het geeft. Mijn eigen ding doen, mijn tempo zoeken en als het kan de laaste ronde nog versnellen. We hebben er allesinds een goed oog op om de wedstrijd op een degelijke manier af te ronden.

Geen opmerkingen: