dinsdag 9 februari 2010

Hivernales

De hivernals de boisfort, een loopje van 19.2km in het heuvelachtige woud rond Brussel. De test volgens de coach. De test om te zien hoever je staat in de voorbereiding en of het nog goed zou komen tegen dat de eerste echte matchen er zijn.

Een kleine 1800 deelnemers gemeenschappelijk aan de startlijn voor de 10 of de 19.2km. Ik stond ter hoogte van het verkeerslicht op ik weet niet de hoeveelste rij. De eerste twee km waren doorheen het centrum van het stratplaatsje om daarna met een stevige klim het woud in te trekken. De eerste kilometers waren er om op een goed tempo voorliggers bij te halen. Al verhinderde een korte veterbind actie mij even in deze onderneming. Vooral bergop kon ik gebruik maken van mijn lichtgewicht, maar bergaf had ik dat eigenlijk weer tegen.

Rond het vijfde kilometerpunt lag de koers zowat in zijn plooi. Ik bleef wat hangen in een groepje waar ik bergop wat afstand van nam, maar bergaf weer mijn voorsprong kwijtspeelde. Onderweg was er iemand aan het tellen en die riep dat ik 51ste lag, achteraf bleek dat geheel niet te kloppen, desondanks geloofde ik deze goedheilige man en maakte er mijn doel van om top 50 te blijven lopen.


Rond kilometerpaal 16 kreeg ik mijn dipje (misschien had ik de avond ervoor net wat teveel tiramisu gegeten), ik kon dus mijn tempo niet goed onderhouden, laat staan opdrijven en verschillende enkelingen haalden mij terug bij. Vanwege de laatste km bergaf was speelde ol nog wat plaatsen kwijt. Met een tijd van 1u 18min 30sec eindigde ik als 103de. Een gemiddelde van rond de 15 op zo'n heuvelachtig parcours, ik was tevreden.


Of dit voldoende was om aan de eisen van de coach te voldoen is nog niet geheel duidelijk, al heb ik er wel een goed gevoel over. De voorbije weken moest ik steeds wat oppassen met mijn scheenbenen en bijgevolg de looptrainingen voorzichtig aanpakken. Om dan toch nog een deftig tempo te kunnen afleggen stelde mij gerust.


Nog even een voetnoot. Ook Frank deed weer eens mee, met wederom een sterke prestatie met een zesde plek. Teamgenoten en carpoolfriends Victor en Dave liepen deels een gezamelijke en deels een eigen race met een eindtijd rond de 1u30.

3 opmerkingen:

Dave zei

Idd mooi kaartje, allé voor deze keer is 't ok. Trouwens merci voor de aanmoedigingen in Kalmthout!

Anoniem zei

nie te veel, maar te weinig tiramisu heeft u genekt!!

Frank

Anoniem zei

uiteraard ruim voldoende om te 'slagen'. Keep up the good work!

the coach!